vrijdag 3 april 2009

Internetwinkelen is niet altijd voordeliger en handiger!

Wij zijn van de internetcultuur,.. we staan er middenin! We bestellen ons suf op internet. Boeken, computeronderdelen, telefoons, kleding, noem maar op!

Tot nu toe was dat altijd veel goedkoper, maar soms gaat het fout,... soms goed fout.

Ik zit nu nog na te gloeien van een telefonisch onderhoud met GSMPlaza.nl. Voordat ik helemaal los ga, even een korte situatieschets:

We gaan naar Aziƫ (...duhh) en ik wil dus een telefoon die het daar ook doet. Dus, ik op zoek naar een Tri-band telefoon. Na enig zoeken vind ik een mooie Samsung J600 telefoon bij GSMPlaza.nl voor slechts 69,50. Meteen besteld want dit is een geweldige deal!

We horen 3 dagen niets... en dan ineens,.. een mailtje.
"Beste blablabla, de LG KP130 telefoon is naar u onderweg en via T&T nummer XXXXX te volgen op....."

LG? .... ik had toch een Samsung besteld? Even checken... oh ja,. bleek een low-low-low budget telefoon te zijn van 27 euro... Nou, even bellen dan maar, foutje,.. kan gebeuren.

"Ehh ja, dat is wel raar... nou, u kunt het pakket gewoon weigeren en dan sturen wij de J600 alsnog op.... of nee, die sturen we niet op, want hij is niet meer leverbaar."

....ok,... en nu?

"Nou,.. u kunt een andere telefoon uitzoeken." Goed, na even speuren op de site van Typhone.nl (GMSPlaza bleek overgenomen door Typhone) vond ik de opvolger... de J700. Kektelefoontje met alles wat ik zoek. Tuurlijk was wat duurder, maar dat geld kon ik wel overmaken als de telefoon geleverd was.

.... emailstilte... en weer een mailtje:

"Geachte heer Stoter,... de J700 is helaas niet leverbaar..blablablablabla...." Wel godver$#%^$%^#$%! Dus weer bellen.

"Ja, dat is inderdaad vreemd, want ik zie dat de telefoon gewoon leverbaar is". Op mijn opmerking dat het wel vreemd is dat hij andere dingen ziet dan het eigen systeem, werd afgedaan met "Ja, maar die mailtjes worden automatisch gestuurd he?" ...Alsof ik debiel ben...

(mensen die mij een beetje kennen,.... dit is niet goed voor mijn nachtrust)

Maar goed, er werd beloofd dat hij uiterlijk morgenmiddag verstuurd zou worden (= gistermiddag)... dus ja, je hebt weinig keuze dus je wacht.

...en wacht,.. maar geen mailtje met verstuurbericht.

Ik was toen al flink pissed...

Vandaag maar even gebeld... "Ja, nee, de telefoon is gewoon onderweg hoor, ik kan dat op de TNT site zien, als u daar het nummer invult dan kunt u dat ook zien".. Goed, let op, nu wordt het lachen..

Roeland: "Dus, meneer, ik vertel u net dat ik geen verzendbericht van u ontvangen heb. Gaat u mij nu vertellen dat ik het nummer in moet vullen op de site van TNT en dat ik dan kan zien waar mijn bestelling is? Denkt u dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben ofzo?
GSMplaza:"" Nee meneer, u moet het nummer dat u in de email heeft gehad.....ehhhh... u zei dat u geen mail had gehad...ehhh.. heeft u een momentje?"

Tijdens het momentje leg ik uit aan een collega dat ik het gevoel krijg dat daar geen mensen zijn aangenomen op intelligentie en dat ik dit soort dingen absoluut niet pik.... ja, en dan blijkt dat meneertje GSMPlaza dit ook heeft gehoord... die werd pissed... hahahahahaha

Dus, we vervolgen ons gesprek,..allebei pissig..
GSMPlaza:"Nou, u kunt de telefoon gewoon weigeren en dan sturen wij het geld terug... Ben u dan gelukkig?"
Roeland (natuurlijk op een treiterende manier): "Ehh, ja, nou, gelukkig. Liever heb ik natuurlijk een leuke telefoon die zonder gezeur opgestuurd wordt, maar ja, ik wacht de levering wel af..."

Nog geen half uur later, Mireille aan de lijn: "De postbode staat hier met die telefoon, maar we moeten nog wel even 19,50 rembourskosten betalen... moet ik dat doen?" Voor de oplettende lezer... nee, dat doen we dus niet, maar ik wel meteen weer even bellen.. Zelfde gastje aan de lijn,.. poeslief ineens.

GSMPlaza: "Ja, dat is heel vervelend en ik snap dat het raar is dat u nu ineens moet betalen,.bla bla bla,... maar als u het geld nu betaald, dan storten wij het later..."
Roeland: "Meneer, ik heb een beter plan... stort het aankoopbedrag maar terug, het pakket is al geweigerd. Ik heb namelijk totaal geen vertrouwen in jullie toko en ik accepteer niet dat ik zo als klant behandeld wordt. Dus als jij nou even regelt dat het geld ASAP op mijn rekening staat, dan kunnen we deze soap afsluiten..."
GSMPlaza: "Als u dat wenst..."
Roeland: "Ja, dat wens ik ja."

Welk gedeelte van klantenservice hebben zij bij GSMPlaza niet begrepen? Wat een stelletje prutsers zeg... niet normaal.

.......

Oh ja, we hebben ook nog goed nieuws! We zijn gisteren bij de Perry Sport en Decathlon geweest en de laatste overhemden en sneldrogende shirts gekocht... Kost geen drol en prima kwaliteit. De winkels op internet waren veel duurder voor waarschijnlijk dezelfde kwaliteit.

Dus ja, op de telefoon na, zijn we al helemaal klaar voor de reis! Hiephoi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten