donderdag 23 april 2009

Werk, boot en meer

Goedemorgen allemaal en welkom bij weer een nieuwe aflevering van "We gaan op reis en we nemen mee..." In deze aflevering zullen we het hebben over de laatste voorbereidingen, onvoorziene kosten en "the day after".

Allereerst de laatste voorbereidingen. Zometeen zal ik mij vervoegen bij de blonde kapster van Kalle Hairfashion zodat zij mij eens flink kan kaal plukken. Aangezien het tijdens onze reis vast wel warm zal zijn, zal ik aan haar vragen een bijpassend kapsel te fabriceren. (nee, geen tondeuse standje 0, gewoon met de schaar...)

Verder over de onvoorziene kosten. Toen wij onze zeilboot aan het schoonmaken waren voor het nieuwe zeil-seizoen, kwamen we een andere boot tegen die veel beter past bij onze behoeften,.. lekker varen en weinig werk. Dus, kort en goed, de zeilboot is verkocht (aan een jongedame die onnodig ingewikkeld aan het doen was...) en onderstaand bootje gekocht.

Nu hoor ik iedereen denken... "Waarom is dit een boot die beter past bij jullie behoeften? Zouden ze op zoek zijn naar een duikboot? Of een boot die te gebruiken is voor microbiologie?"

Nou,... zoals hij er in deze staat uitziet natuurlijk niet, maar het is een polyester roeibootje van 4 meter lang en in het midden 1,35 breed, genoeg zitplekken voor 5 man en genoeg opbergruimte voor de accu (van de motor), kussens, touwen, anker, schoonmaakmiddel en dan is er óók nog genoeg ruimte over om nog wat lekkers mee te nemen!

Goed, beste lezer, u begrijpt al,.. deze boot is inmiddels boven water gehaald, schoongemaakt (minimaal 30 kilo modder uitgehaald en een tiental rivierkreeftjes) en zie hieronder het eindresultaat:

Kijk, dat ziet er beter uit he? Bootje is niet lek, heeft aan de binnenkant op de bodem een soort leefgrint en vaart heerlijk. (Theo Breimer, bedankt voor het helpen met schoonmaken in de ziedende hitte).

Voor reserveringen, bel :......

Dan zijn we nu aan het einde gekomen van deze aflevering van "We gaan op reis en we nemen mee..." met het onderwerp "the day after". Als je terugkomt van zo'n lange reis, dan is het handig om dan uitzicht te hebben op werk. Nou, dat is inmiddels geregeld, ik heb een baan bij de KNAW (voor de mensen die denken dat dit iets met schaatsen of atletiek te maken heeft,.... neeeee,... het is de Koninklijke Nederlandse Akademie voor Wetenschappen) als Incidentmanager. Ik begin daar 1 juli en zal dan waarschijnlijk meteen vol aan de bak moeten, want ik heb begrepen dat er veel te doen is. Maar goed, ik heb 2 gesprekken gehad en daardoor een goed beeld gekregen van de organisatie en ik heb er zin in!

We kunnen weer een aantal dingen afstrepen. Het huis is verhuurd (de huurder is gisteren wezen eten en vond het geweldig), de kapster zal mij zometeen een zomers kapsel aanmeten en Mireille is nog druk bezig om de laatste klussen af te maken.

Succes schatje!

.... ik neem nog even een kopje koffie, waarna ik eens rustig naar het centrum ga lopen en dan maar eens moet kijken wat ik zo de komende dagen allemaal nog wil gaan doen.... heeeerlijk, een aantal dagen vrij.

3 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Dat zal een stuk lekkerder reizen met dit vooruitzicht. Helemaal toppie! Bootje ziet er ook geweldig uit en ik zie de uitnodiging wel verschijnen voor de doop! Neem ik de rose wel mee..
    Kortom ik vind het super leuk dat het met jullie zo goed gaat!!
    Succes met de laatste voorbereindigen.
    Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Roeland,

    Wat goed dat die baan is doorgegaan! Geweldig!
    En ik neem de kaas wel mee voor het boottochtje! En een vegaworstje ofzo!

    Amerens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Roeland en Mireille,
    Ik wilde jullie een e-mail sturen om jullie te bedanken voor het bootje omdat ik er heel blij mee ben. Toen ik het e-mailadres opzocht zag ik de link hierheen. Ik wou dus zeggen dat ik het een ontzettend leuk bootje vind en dat ik er nu een paar keer heerlijk in gezeild heb.
    Ik wens jullie een heel goed en plezierig vervolg van jullie reis.
    Hartelijke groet, Mirthe (de jongedame die onnodig ingewikkeld aan het doen was)

    BeantwoordenVerwijderen