maandag 20 april 2009

Lichtgewicht

Alle spullen zijn gekocht, tijd om te kijken of het allemaal in de rugzakken past. Gisteren hebben we alles van zolder gehaald, kleding erbij gezocht, eten verdeeld.... kortom: proef inpakken. Ik had het idee dat we redelijk economisch ingekocht hadden, we hoeven geen dikke kleding mee te nemen en al dat sneldrogende spul neemt heel weinig ruimte in... maar toen de berg spullen verspreid over het bed lag, begon ik daar toch ernstig aan te twijfelen. Gelukkig heeft Roeland een flinke rugzak van 85 liter, ik een van 65, we hebben 2 dagrugzakken en ik heb nog een 'reishandtas', dus we kunnen heel veel meenemen..... Als het nodig is.

Maar: het is niet nodig. Tuurlijk, de rugzakken zitten tot de nok toe gevuld.... Maar dat is het dan ook. We hoeven maar 1 dagrugzak mee te nemen, 2 is gewoon echt niet nodig. Op de weegschaal wachtte de volgende verrassing: Roeland zijn rugzak is maar 11,5 kilo (normaal meestal 15) en die van mij is nog lichter: 8,5 kilo (terwijl ik vaak 14,5 kilo in mijn rugzak weet te proppen)! Heeft natuurlijk allemaal te maken met de noodlessoepjes, die nemen verhoudingsgewijs veel ruimte in, maar wegen natuurlijk helemaal niets. En als we uit de trein komen, hebben we ook dat volume niet meer bij ons. En dat is een heerlijk vooruitzicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten